lördag 15 februari 2014

Dag 15

En grej som gör mig vansinnig i vardagen: alla som ska känna efter hela tiden och inte har något tålamod eller förståelse för att saker tar tid och tar olika lång tid beroende på vilka förutsättningar man har. Jenny Strömstedt sammanfattar alla mina tankar i en krönika på Expressen. Direktlänken är här. Känner man efter är man sjuk, känner man efter så orkar man egentligen inte, det är tråkigt att nöta saker osv. Klart att det är, men tillfredsställelsen efteråt är värd så mycket mer och jag tackar mina föräldrar varje dag för att de aldrig gav sig när jag inte "orkade", "ville" etc. Det är tack vare dem jag kan så många saker, är allmänbildad och ständigt får höra från yngre människor att "du kan ju allt". Idag är kunskap en bristvara och alldeles för många människor tycker att det är helt okej att inte kunna något för man kan ju googla för det är tråkigt och tar tid att faktiskt lära sig någonting. Att det inte gör något om man framstår som dum. Men snälla nån ... Nej, nej och åter nej! Missförstå mig rätt, man kan inte kunna allt, men man behöver inte göra sig dummare än vad man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar