fredag 21 februari 2014

Dag 21

En grej som får mig att vilja ropa "High five!" i vardagen.
Det hände faktiskt i början av veckan när det var otroligt fint väder. Solen sken, fåglarna kvittrade, luften var lite fuktig som efter ett vårregn och doften från våt asfalt gjorde mig på ett toppenhumör. Jag brukar inte vara på dåligt humör, men jag kan lätt bli irriterad över saker och ting, men just måndag, tisdag och onsdag i denna vecka var alldeles underbara dagar. Jag blev fortfarande irriterad över saker i jobbet, men ingenting kunde spoliera mitt goda humör. Jag kommer ihåg att jag berättade om saker som normalt sett gör mig irriterad, men min inre känsla i kroppen var bara att jag mest skrattade åt det mesta. Jag kände mig helt oövervinnerlig och jag var så genuint glad att det liksom bubblade i kroppen på mig. Jag vet inte vem jag skulle gjort en high five med dessa dagar, jag antar att jag gjorde dem med mig själv. Solen skiner - high five! Jag är lite stressad men jag är ju snabbast av alla på cykel så jag hinner i tid - high five! Lyckorus - high five!
Men jag vet att jag kan få samma känslor av en promenad i november/decemberdis, ljudet av havet, snöfall, blommor som slår ut. Vilket får mig att tänka på när jag i december såg att min orkidé som jag fick i födelsedagspresent förra året började få knoppar. Min första orkidé någonsin som jag lyckades få att blomma om, fantastiskt! I alla fall för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar