måndag 24 februari 2014

Dag 24

En grej jag borde ta tag i: för de som läste mitt inlägg med favoritbok från min bokhylla, lade kanske märke till att böckerna varken verkade stå i bokstavsordning eller ens indelat efter genre. Det är så pass pinsamt att Jonas och jag har bott i Sandviken sedan i juli och fortfarande har jag inte fått tummarna loss och organiserat våra bokhyllor. Jag har alltid varit mån om att det ska vara ordentligt i bokhyllorna och jag brukar dela in böckerna efter barnböcker, böcker på engelska, facklitteratur och Jonas Stephen King-böcker brukar få en egen del i bokhyllan. Detta för att jag inte tål att se dem för jag tycker att Stephen Kings sätt att skriva på är alltför obehagligt, men också för att en del av de böckerna har så fruktansvärda framsidor att jag mår dåligt. Men om böckerna står på ett eget hyllplan är det bara för mig att undvika att titta på det hyllplanet istället för att om de stod bland övriga romaner så skulle jag säkert av misstag få syn på en av de böckerna när jag tittar efter något annat.

3 kommentarer:

  1. Du kan få börja organisera precis när du vill :-). Behöver du kan jag kanske t.o.m hjälpa till.

    SvaraRadera
  2. Det blir kanske roligare att göra det nu när dagarna blir länge och man kan ta ett tag och sedan gå ut och sätta sig i solen och ta det lilla lugna. Men då fastnar man kanske läsandes i en bok, men det kommer fler dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du rätt i =) men Jonas åker iväg över helgen så ska försöka ta tag i det hela då.

      Radera