onsdag 5 februari 2014

Dag 5

Det bästa snackset är ju som vi alla vet ... Popcorn! I alla fall om jag får bestämma. Jag har inga speciella preferenser för hur de ska vara, jag äter dem i alla fall. 
Under en period i gymnasiet köpte mina kompisar och jag vad vi kallade "snusk-popcorn". För den som inte vet vad "snusk-popcorn" är så är det helt enkelt popcorn med ostsmak. För många kanske det låter vidrigt och det tyckte vi också, men åt dem gjorde vi. Jag antar att vi kallade dem för "snusk-popcorn" för att på något vis distansera oss från dem, att vi nästan skämdes för att äta dem. Popcorn med ostsmak smakar ungefär som ostbågar fast lite fluffigare och knaprigare och fastnar inte i tänderna på samma sätt. Biopopcorn ligger dock i en klass för sig i godhet, men jag gissar att det är mer hela upplevelsen att man går på bio som gör dem så goda. 
När jag var på språkresa i Brighton fick jag nöjet att testa andra biopopcorn och då blev det med chokladsmak. Dem kunde man inte äta särskilt många av då det blev för sliskigt. Jag har dock för mig att Marabou för 1-2 år sedan släppte en ny sorts snacks som var just chokladöverdragna popcorn. Jag testade dem så klart och de fick ätas med andakt, 20 kr för en minipåse med popcorn var lite väl mycket pengar för min smak, men goda är de i alla fall. Nu känner jag mig nödgad att ta mig till köket och poppa en påse och det är ju ändå lill-lördag idag så jag borde få för Jonas ..
Snuskpopcorn - bild lånad här.
Chokladöverdragna popcorn, kort och kallat snacks - bild lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar