tisdag 28 september 2010

Apropå skottlossningen i Malmö

Jag skrev ju ett inlägg om skottlossningen i Malmö för ett par dagar sedan och jag har fått en kommentar till det inlägget. Nu vet jag inte vem du är som kommenterat, däremot håller jag med dig om att det känns som att media försöker visa utvecklingen i Malmö genom sådana artiklar som jag har länkat till. Dock så skrev Sydsvenskan en ny artikel där de berättade att det var ett pojkstreck, vilket jag tycker gör att de uppdaterar sina artiklar efter hand. Dock har varken Aftonbladet eller DN gjort detta (inte vad jag har sett i alla fall), så jag hoppas att du som kommenterat mitt inlägg skriver till Aftonbladet och DN och förklarar din ståndpunkt. Det är ingen större mening att skriva det till mig, då händer ingenting och så fortsätter den nedåtgående spiralen om att Malmö mer och mer utvecklas till "vilda västern". I alla fall i de stora rikstäckande tidningarna. Folk nere i Skåne får ju veta hur det verkligen ligger till och blir uppdaterade om det visar sig att nyheterna inte var som man först trott. Jag säger inte att Malmö är en lätt stad att leva i, många människor är rädda när de går ut. Men det blir inte bättre att anonymt kommentera en privat blogg. Vill man ha förändring och att media ska se hela bilden, får man också ligga på dem. Vi lever i en demokrati, det går att göra förändringar.

1 kommentar:

  1. Ibland får man de konstigaste kommentarer! Vi fick många skratt på jobbet om "skottlossningen"...

    Hur var LC-mötet? Kom du iväg på det? Var tjejerna trevliga?? Själv missar jag årets 3 första möten - jag brukar max missa ett per termin...

    Kram från Karin

    SvaraRadera