söndag 26 september 2010

Resultat i elitserietävling 1 och 2

I helgen gick de första elitserietävlingarna i konståkning av stapeln i Luleå respektive Helsingborg. Resultat från Luleå hittar ni här. I seniorer herrar kom Michael Neumann tvåa. Jag lärde känna honom när jag gick steg IV A i Skövde för ett par veckor sedan. Vi hade femkamp under helgen i Skövde och Michael och jag var i samma lag, Vinnarlaget. Tyvärr hann vi inte med den sista deltävlingen så den får göras i vår när vi går B-delen, men Vinnarlaget leder ju så klart =) I juniorer herrar vann Marcus Björk från Malmö. Jag har ju varit tränare i Malmö KK så det är inte utan att man känner lite stolthet ikväll.

Resultaten från Hösttävlingen i Helsingborg i helgen kan du finna här. I seniorer damer vann Malin Magnusson och i juniorer damer vann Nicole Svensson, båda från Malmö KK. Nicole tränade jag en termin i Malmö Konståkningsklubb. Hon var ambitiös och driven redan då så varje gång jag vet att hon ska tävla följer jag tävlingarna nitiskt. Det ska vara elitserietävling i Orsa i början av december. Då har jag möjlighet att åka och titta på en elitserietävling. Jag fick aldrig möjlighet till det under förra säsongen, så det ska bli jätteskoj =)
Bild lånad här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar