fredag 10 september 2010

Ny sjal och nytt nagellack!

Jepps! Jag kom iväg till Insjön idag och jag behövde inte ens ta bussen. Fick skjuts av en av mina åkare dit. Vi åkte i en gammal Volvo och det var nästan att jag fick flashbacks till min "ungdomstid" på kvällarna på Stortorget i min barndomsstad. Japp, jag har suttit i en Volvo på torget en gång i tiden. Dock såg jag alltid till att sitta i baksätet (där var ju solfilm på rutorna) så att jag inte syntes. Jag tyckte det var rätt pinsamt, men vad gör man inte när man är kär? Det var bara en parantes. Till Insjön kom vi i alla fall och vi knallade genast in på Clas Ohlson för att inhandla en grej som finns på sidan 140 i den senaste Clas Ohlson-katalogen. Tyvärr fanns prylen inte i den färg jag ville ha, men personalen i butiken är ytterst hjälpsam så de fick mitt nummer. På måndag ringer de mig och meddelar om de har lyckats fixa fram produkten i den färg jag vill ha.

Sedan strosade vi bort till Kicks och jag inhandlade ett nytt nagellack. Märket är Mavala och färgen kallas deep blue. Djupblå med andra ord och det känns lite höstigt. Jag hittade ett sanslöst snyggt, grönt nagellack också som fick mig att tänka på min mor. Min mor har alltid klätt väldigt bra i skogsgrönt och denna färg var som gjord för henne. Jag köpte det dock inte, jag vet inte om hon skulle vara så förtjust i ett mörkgrönt nagellack, även om jag är fullt övertygad om att det skulle se riktigt bra ut på henne.

Självklart blev det en runda in på Lager 70 också där jag inhandlade ett par strumpbyxor och en ny sjal. Sjalen går i lila, blått och silver och passar fenomenalt bra till min purpurfärgade kavaj.

Min nya sjal och nylackade naglar med Mandalas "deep blue".

Det blev en snabb runda in i skobutiken också, hittade ett par sjukt snygga skor men bestämde mig för att en sjal och ett nagellack fick räcka. Heldagen med Sågmyra, Falun, Borlänge och avslutningen i Insjön är ju i antågande.

Efter det åkte vi hem till min åkare och åt lunch och när jag väl kommit hem därifrån ägnades en timme under eftermiddagen åt Jonas på Skype.

Eftermiddagen och kvällen har ägnats åt tävlings- och träningsplanering, test av mitt nagellack (riktigt snyggt) och Idol. Imorgon är det lördag och jag ska ha sovmorgon!

Jag vill ju inte tjata, men ni kommer väl ihåg att göra det historiska quizzet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar