måndag 20 september 2010

Höst

Mina föräldrar och kusin var och hälsade på i helgen. Så nu har jag lyse i trappan på vägen upp i lägenheten, gardinstångshållare är på plats, "ny" möbel för dvd-filmerna är fixad och nya vitvaror i köket!! Äntligen går det att laga mat på spisen med jämn temperatur på hela plattan och äntligen kommer det att vara möjligt att baka i ugnen utan att det man bakar blir bränt på ena sidan och ej bakat på andra sidan =) Äntligen slipper man att köpa bröd på Ica och utan kan baka det själv! Helt fantastiskt! Mellan allt fixande hann vi med en tur till Nusnäs och dalahästtillverkningen, vi åt lunch i Mora och en kväll åt vi middag på Bygatan i Leksand. Maten var fantastiskt god på Bygatan. Jag åt rökad röding som det serverades sparris, bladspenat och kokt potatis till. Ni vet säkert hur vanskligt det kan vara med sparris, antingen är den överkokt eller för rå, men här var den precis lagom tillagad och lite krispig. På Bygatan har de en fantastisk cheesecake som vi åt. I den har de valnötter och det serveras en kula gammaldags vaniljglass, en physalis och ett citronmelissblad. För jag vet vem som ska gå dit och bara äta efterrätt någon kväll =)

Idag är det riktigt vackert höstväder. Solen skiner och det är lite småkyligt ute. Underbart! Det blir till att cykla till arenan i eftermiddag, men innan dess blir det lunch och lite läsning i Främlingen på Wildfell Hall =)

4 kommentarer:

  1. Och ett fantastiskt rödvin
    mor

    SvaraRadera
  2. Japp, ett fantastiskt rödvin också! Glömde bort det för ett tag, synd att vi inte kollade vad det hette och vilken årgång. Kram

    SvaraRadera
  3. Det hade varit kul om du kunde leta fram kameran (eller sladden) och ladda upp någon fin höstbild; du som har lite mer höst än i Malmö?

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt, Karin. Jag har hittat sladden men ska ta mig tid att fixa en höstbild åt dig =)

    SvaraRadera