måndag 13 september 2010

Måndag idag

Många människor ogillar vissa dagar mer än andra dagar. Exempelvis finns det de som hatar söndagar för att då är det måndag dagen därpå, vilket väl leder till att de inte gillar måndagar heller. Jag har även lite svårt att förstå att folk kan gilla fredagar mer än andra dagar för att då är det helg. Det beror nog mest på att jag själv inte föredrar någon dag framför någon annan. Det kan hända fantastiska saker vilken veckodag som helst så varför gå in med inställningen att en viss dag är hemsk? Jag är nog mer inne på att vissa månader på året är tråkigare än andra. Exempelvis har jag väldigt svårt för november månad. Jag tycker det är en sådan mellanmånad, det är inte höst och inte riktigt jul heller. Men i år kommer november månad att vara helt underbar för den 16 november kommer min Bästaste hem!! Idag är han i Kairo över dagen men han kommer tillbaka till Hurghada ikväll. Hoppas att han har haft en fin tur dit. Jag vet förvisso att han har haft en lokalguide som han inte är lika bra vän som de andra lokalguiderna, men det har nog gått bra i alla fall =)

Jag publicerade det historiska quizzet den 7 september. Har bestämt mig för att ni får till imorgon på er att svara. Då har ni ju haft en vecka på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar