tisdag 14 september 2010

Höstrusk


Bild lånad här.

Idag när jag cyklade upp till Arenan kände jag att det var lite höstigt i luften. Dock frös jag inte så det var inte så farligt, men när jag cyklade hem däremot ...! Riktigt, riktigt kalla höstvindar svepte över staden. Så jag stannade vid biblioteket och lånade en ny bok. Det blev Främlingen på Wildfell Hall av Anne Brontë. När jag väl var hemma satte jag på en liten kanna te, dukade fram muffinsen jag fick av Sofia och kröp upp i soffan med min nya bok. Vad kan väl passa bättre än detta en kall hösteftermiddag? Har man dessutom en liten fettisch för engelsk 1800-talslitteratur, som jag har, så är man ju i himmelriket!

Jag håller absolut med dig, Jonas, att vi kanske ska ta och införskaffa alla klassiker av Penguin Classics!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar