fredag 1 oktober 2010

In i dimman

Enligt Aftonbladet (denna ousinliga källa till information) kommer dimma svepande in över Sverige till helgen. In i dimman så här i oktober med andra ord. Fast i Leksand kan jag meddela att det har varit dimmigt varje morgon denna vecka. Jag har vaknat om morgnarna av att det är alldeles ljut utanför, av dimma. Förvisso mäktar solen med att jaga bort den så om dagarna har det varit strålande fint höstväder. Aftonbladet har även en massa tips för hur vi ska klä oss i höst. Bilden nedan är min favorit, dock blir det nog tights/leggins/strumpbyxor (kärt barn har många namn) till. Liiiiite väl kallt att vara barbent.

Bild lånad här.

I helgen är det Rättviks marknad. Jag bara älskar marknader så får se om jag får en chans att ta mig dit i helgen. Inte för att jag har någon aning om vad jag ska finna där, men det är ju skoj att bara flanera bland marknadsstånden och bara ha det mysigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar