lördag 16 oktober 2010

Muffinsdags!

Det är ju lördag idag så nu, efter att jag gjort alla mina plikter, ska jag baka muffins!

Muffins är ju väldigt enkelt att göra, men hur får man ur muffinsen från en silikonform? Grejen med silikonformar är ju att man ska slippa bakformarna. Ska man låta silikonen svalna innan man tar ur dem, eller hur gör man? Jag fick ju ur dem men de smulades sönder lite ... Så hur ska man göra för att få ur dem hela ur silikonformen?

Sofia, självklart sparar jag ett gäng muffins till vår tisdagsträff =)

1 kommentar:

  1. Första gången innan man använder dem skall man olja in dem med matolja. Skadar inte att göra det någon gång sedan oxå. Svalna lite innan Du stjälper upp dem. Men prova först att olja in dem, när de är rengjorda och låt stå, torka bort överflödet.
    Puss

    SvaraRadera