söndag 3 oktober 2010

lördags- och söndagfix

Har fixat en massa saker med lägenheten hela helgen. Igår städade jag i skåpet med alla burkar och sånt, satte i ordning bland tallrikar och glas, tvättade en hel del så nu är tvättkorgen nästan tom, satte upp en gardin i köket, ställde i ordning i skafferiet och massa mer! Upptäckte att vi har ett väldigt stort skafferi och att det nästan är tomt nu när där är i ordning gjort, superbra! Under dagen var jag först uppe på arenan och var tränare. Det är lite segt att vara där klockan 8 på morgonen, men skoj är det och skridskoskolan som vi har kl 9 är superrolig! Alla träningar är förresten roliga och det beror nog på den stora blandning det är på åkarna jag tränar.

Imorgon är det Kanelbullens dag så självklart har jag bakat kanelbullar idag! Även det obligatoriska veckobakandet av bröd har fixats, storhandlade på Ica och idag har jag gjort matlådor av det jag hade till middag, ugnsstekt kassler med ris och frästa ananasskivor:


Jag missade alla tv-program då jag fixade med kanelbullar, brödbak och middag i köket, men jag hade bestämt mig för att se Starke man på Svt Play, men upptäckte att det första avsnittet av Robins låg uppe. Så det fick bli Robin Paulsson, Johan Glans och Carolina Gynning vid middagsbordet. Jag skrattade så jag nästan satte maten i halsen. Undrar om de är så roliga på riktigt också. Tänkte främst på Robin och Johan, kan man få ha hem dem på middag på riktigt tror ni?

Att jag tycker killen är snygg också gör inte programmet sämre ;)
Eller? Snygg och snygg ... Tror ni fattar vad jag menar i alla fall =)
Bild lånad här.

Hittade även Från Lark Rise till Candleford. Det verkar vara en serie som utspelar sig i England under 1800-talet, ska ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar