torsdag 14 oktober 2010

Småfixande

Har inte gjort alltför mycket de senaste dagarna. Så klart har jag varit tränare, är ju mitt jobb haha =), men annars har det inte hänt alltför mycket. Daniil och jag har härjat runt i lägenheten, jag har småfixat saker som var tvungna att fixas, tvättade igår osv. Idag lagade jag för första gången i mitt liv färsbiffar och potatismos. Jonas och jag har gjort det tillsammans tidigare men idag var första gången jag gjorde det helt på egen hand. Lyckades med att tajma potatismosen med pannbiffarna med de kokta morötterna så att allt blev klart samtidigt. Jag är sjukt bra! Så klart blev det massa mat över så jag har frusit in ca fem färdigrätter. De färsbiffar som blev över har jag lagt i en tupperwarelåda och satt in i kylen så på mina mackor de närmsta morgnarna kommer jag att ha världens godaste pålägg. Bakade förresten veckans bröd igår också. Daniil var med och var väldigt förundrad över mjölet.

Jag gav mig på DN:s historiska quiz som Karin tipsade mig om. 11 rätt av 20, helt okej, det var sanslöst svåra frågor!

Har även läst ut Agnes Grey som jag lånat på biblioteket. Idag har jag börjat med Sirilia gentlemän sökes. Miljön i boken är Tomelilla (Skåne alltså) och jag skrattade högt redan på sidan 2! Hoppas den fortsätter i samma stil!


Idag klarade två av mina åkare varsitt hopp som de inte klarat på ca ett år.
Axel för den ena oh dubbelögel för den andra.
Stort grattis till dem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar