onsdag 6 oktober 2010

Myshöst

Läser man kvällstidningarnas löpsedelsrubriker just nu är det många rubriker i stil med "hur du klarar hösten", "undvik höstdepressionen" osv. Personligen älskar jag hösten. Det är alldeles underbart med alla färger på träden, luften är klar och frisk, solen skiner från en klarblå himmel. Bland det bästa som finns är när man går ut på morgonen för att hämta in tidningen, att sätta sig vid frukostbordet där man tänt ett ljus och så sitter man där och myser när man äter frukost och läser dagens tidning. Det är ovärderligt när jag sätter mig på cykeln och trampar upp till arenan för dagens morgonträningspass, när jag sedan cyklar hem vid 10-tiden på förmiddagen har solen hunnit gå upp och solens strålar letar sig genom trädens färgade löv och det blir ett annorlunda ljus än när det är sommar och trädens blad är gröna. När jag cyklar över bron och tittar ut över älven och ser strömmarna i vattnet där nere ger en lite svindlande känsla och vindens lite bitande i kinderna gör att det är ännu bättre att komma in i hemmets värme igen och sätta på en kopp te.

I en av artiklarnaAftonbladet kan man läsa om höstens filmpremiärer:


För fem år sedan var Jonas och jag på bio tillsammans och såg premiären av en av Harry Potter-filmerna i Lund. Det var då vi blev tillsammans så den 19 november är det dags igen, då firar vi våra fem år tillsammans med Harry Potter-premiär =)

Läser ni i artikeln jag länkade till finns det längre ner även listor på höstens böcker, mode och vin. Bokmal som jag är kommer jag kanske att läsa någon av höstens nya böcker. Men en sak är i alla fall säker och det är att något av höstens viner kommer garanterat att inhandlas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar