onsdag 20 oktober 2010

Snön är kvar

Jag pratade med vaktmästarna i Arenan i morse angående snöfallet. De sade att snön skulle smälta bort under dagen och jag har hoppats, men ikväll är det fortfarande snö kvar. Enda ställena där den är borta är på de gator där bilarna har kört. Och så är det kopiöst KALLT! Hoppas verkligen att snön är borta till imorgon och att temperaturen stiger lite. Det är fortfarande oktober och jag ser gärna att det är höst ett par veckor till innan det blir vinter på allvar.

Sofia berättade att hennes fars teori är att om det är löv kvar på träden när första snön faller så blir det en mild vinter. Om alla löv är borta när den första snön faller blir det vargavinter. I björkalléen utanför biblioteket är det flera träd som fortfarande har löv på sina grenar och det är inte bara ett träd tack och lov.

Så Jonas, förhoppningsvis får vi tillbaka lite av hösten och sedan blir det inte kallt förrän efter att du varit här en vecka. Men jag packar nog din vinterjacka, någon långärmad tröja och ett par varmare skor till dig när jag möter dig på Arlanda =)

2 kommentarer:

  1. SVAR: Maila för mer info : )

    SvaraRadera
  2. Även i Malmö, tydligen! http://www.sydsvenskan.se/lund/article1273434/Forsta-snon-har-fallit-i-Skane.html

    Inte för att det ser ut som hos dig :-)

    Kram fr Karin

    SvaraRadera