onsdag 30 september 2009

Äpplen

Vet ni?? Jag kan äta äpplen igen!!! I helgen när jag var hemma hos mina föräldrar så gjorde, som ni kanske minns, mor och jag äpplekaka. Äpplena skulle skalas och skivas i tunna skivor och vi skalade och skivade ganska många äpplen vilket gjorde att vi fick en hel påse över med tunna äppleskivor. På kvällen satt mor och åt dessa äppleskivor som snacks och till slut kunde jag inte hålla mig längre utan frågade om jag kunde proväta några bitar. Det slutade med att jag åt upp resten av äpplebitarna utan att det kliade i munnen eller i öronen =)

Så igår kväll testade jag här hemma med att göra samma sak. Tyvärr glömde jag bort att äta dem igår så jag har nyss ätit äppleskivorna och det gick nästan lika bra. Det kliar lite grand men inte i alls i den utsträckning som det gjorde tidigare när jag åt äpplen. Har man inte ätit äpplen på två år då jag plötsligt blev allergisk mot dem så känns det ljuvligt att faktiskt kunna äta det nu. Lite meckande med att de först måste skalas, skivas i skivor och sedan ligga i plastpåse och torka ut ett par timmar men det är det värt!


Bild från www.fotofinnaren.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar