fredag 11 september 2009

Gårdagen

Igår var jag i Eslöv för att passa min niece =) Jag anlände runt 09.40 och vid 10- halv 11-snåret körde Sara och Peter iväg.

Det första Annie och jag gjorde var att gå en sväng på en halvtimme. Jag fick fram vagnen men när jag skulle sätta fast överdelen var jag lite osäker på hur jag skulle göra, men vips så klickade det till och den satt fast. Så då var det bara att sätta ner Annie i den och bege sig iväg. Vi pratade om alla bilarna som körde förbi på gatan och Annie sade brum varje gång det kom en bil =) Så kom vi upp till en motionsslinga och där fanns det fina, röda bär att titta på. Två stycken plockade vi och sedan begav vi oss av hemåt, det var ju dags för lunch.

Annie åt inte så mycket, säkert för att det bara var hon och jag, haha. Sedan var det dags att sova lunch. Ja, inte för mig men för Annie. Det var en pärs! Hon skulle absolut inte somna så jag tänkte att då leker vi en stund istället. Så det gjorde vi. Leken består mest av att Annie drar ut alla leksaker ur hyllan, lägger dem lite varstans, sedan läser man en bok för att sedan börja om igen med att lägga leksakerna på diverse ställen. Att försöka lägga henne var lönlöst och efter 1,5 timmes lekande bestämde jag mig för att nu skulle jag äta.

Så vi gick ner i köket och Annie tittade snällt på när jag åt, lekte med sina grejor och var hur nöjd som helst. Eftersom hon inte ätit upp sin lunch tidigare på dagen tänkte jag att jag kunde ju ge henne mat igen. Så det gjorde jag och nu åt hon med god aptit. All mat slank ner och även fruktpurén till efterrätt. Sedan försökte jag lägga henne igen. Totalt omöjligt så efter en halvtimme beslöt jag mig för att gå en runda med henne i vagnen.

Vi gick upp till Trollskogen, supermysigt ställe med en liten damm och lite joggingspår och vi mötte skolungdomar som sprang omkring och letade kontroller, stadsorientering förmodligen. Efter ca 10 minuter slocknade Annie i vagnen. Ingen att prata med längre, men lika bra det kanske =) När vi var tillbaka lyckades jag med konststycket att ta av henne jacka, mössa och skor, lyfta Annie ur vagnen och bära upp henne till sitt rum utan att hon vaknade. Gissa om hon var trött! Så kom Sara och Peter hem och mitt jobb var slut för dagen. Det var jätteskoj att passa Annie, även om hon testade mig till max angående sovandet. Å andra sidan, vem vill sova när man kan leka med mig ;0)


Jag tog 15 bilder på Annie när hon inte skulle sova utan leka i sin säng. 15 bilder och 2 blir bra. Man skulle kunna tro att hon var van vid att posera med tanke på hur många bilder Sara tar av henne, men icke.
Visst är hon söt i sin Katten Janson-tröja? Jag vill också ha en!

1 kommentar:

  1. Sv: Tack, tack, tack!! Nu känns det genast mycket bättre.. :) havregrynsgröten hjälpe för tillfälligt, men nu lever jag på alvedon istället. Krya på dig du också och ha en jättebra kväll! :)
    /Elina

    SvaraRadera