tisdag 8 september 2009

Nu är det höst

Igår var jag i ishallen flera timmar, träningshallen som ligger bakom Isstadion. Riktigt kallt är det där inne. Det känns som man får frostskador i ansiktet bara man sticker in näsan där *brrr*

Jag kom dit vid 17.30 och åkte inte därifrån förrän runt 22. Först bockade jag av alla barnen i skridskoskolan och gav dem namnlapp, tittade en stund på träningen och det såg bra ut. Det hände hela tiden saker ute på isen i varje grupp så man fick känslan av att det var en stor gryta som kokade där ute. Vilket var precis det jag fick lära mig på någon av mina första tränarkurser när jag hade Sofia som föreläsare. Hon menade på att eftersom föräldrarna betalar för träningen så vill de också att det hela tiden händer saker på isen. Bra jobbat, tränare!

Efter skridskoskolan hade jag mina tävlingsåkare. Det var en pärs! 12 åkare med kunskapsnivå från ingen grundtest upp till fritest 2! Snacka om att jag var slut i huvudet efter träningen och då hade jag två grupper kvar. De grupperna var det dock mycket lugnare med. Färre åkare och med mer jämn kunskapsnivå. I vilket fall som helst så när vi gick ut från träningshallen var det kolsvart ute. Det känns att nu har konståkningssäsongen satt igång på allvar och hösten är på intågande. Tröstade mig med en kopp te när jag kom hem. Välförtjänt tyckte jag då jag efter så många timmar i ishallen var som en isbit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar