onsdag 2 september 2009

Fantastiskt!

Jag kom nyss tillbaka från min joggingtur. Jag har lyckats hålla igång löpträningen i snart fyra veckor, vilket väl får räknas som rekord för min del. Gjorde en del styrketräning när jag kom hem och sedan stretching, dusch och lunch.

Under tiden jag åt lunch läste jag Sydsvenskan och Jens Liljestrands recension av Jan Guillous Ordets makt och vanmakt. Mitt skrivande liv. Jag brukar läsa recensionerna i Sydsvenskan, har man läst litteraturvetenskap så har man, men det är inte ofta jag blir så imponerad av språket som jag blev idag. Jens Liljestrand skriver fantastiskt bra och recensionen speglar Jens Liljestrands egna känslor och den självironi han besitter. Allt detta gör att jag sitter skrattar för mig själv. Kort och gott imponerar han på mig på ett sätt som jag sällan blir imponerad på. Det finns endast ett par recensenter som jag gör så starkt intryck på mig och Jens Liljestrand får nog läggas till denna kategori. Årets julklapp till mig, Paris-Dakar.

Jan Guillou är ingen av mina favoritförfattare men det är så att jag blir sugen på att läsa denna bok i alla fall. Om inte annat för att Guillou är en så pass känd författare och han är en av de offentliga personer i Sverige som säger vad man tycker. Kanske läge att jag då också tar itu med hans Men inte om det gäller din dotter?

3 kommentarer:

  1. Är en utav finalisterna i veckans blogg hos http://designbyjessica.blogg.se/2009/september/veckansblogg-finalister.html :) skulle bli jätteglad om du röstade på mig, jag är nummer 1 :) tusen tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack så jättemycket för alla dina kommentarer, det uppskattar vi! :)

    Det är så kul när man hittar en parfym man verkligen fastnar för, då är det verkligen den man ska ha! Jag hittade en parfym på stan idag som jag inte kunde släppa, så den köpte jag (visar i bloggen imorgon).. :) Och ja, det är mysigt med regn, fast bara om man är inomhus!! ;) film, godis och tända ljus är det som gäller då..

    Ha en kanonbra kväll!
    /Elina

    SvaraRadera
  3. Tack för din röst!
    Allt bra med dig ?

    SvaraRadera