måndag 28 september 2009

Lördagen den 26 september

Så sjukt trött jag var denna morgon när klockan ringde kl 06.35. Jonas och jag var i Lund på fredagen. Det blev utgång på Karlssons trädgård men först var det förfest hemma hos Sarab och Andreas. Som vanligt gillar vi förfesterna bättre men denna gång var det riktigt skoj att gå ut =) Vi var väl hemma vid halv två på natten så fem timmars sömn var lite lite. Jag körde iväg till ishallen runt 07.20 för att en av mina åkare skulle ha programträning kl halv 8. Jag vet att jag var sent ute men det tar bara 7 minuter att köra till ishallen och när man väl är framme visar det sig att klockan där går fem minuter efter vanlig tid, vips så var man inte så sen. Tyvärr hade denna åkare försovit sig och kom inte förrän kl 8 tillsammans med resten av gruppen, vilket innebar att jag teoretiskt sett hade kunnat få 30 minuters sömn till =)

Efter träningen körde jag hem, åt en andra frukost och jag fick sällskap denna gång då Jonas faktiskt masat sig ur sängen =) Efter frukost körde jag ner till Trelleborg för att möta mina föräldrar på skördefesten som arrangerades i Trelleborgen. Lokalproducerade varor är aldrig fel och jag köpte Österlenhonung, Eldoradohonungen hemma i skafferiet är INTE god. Skånska snapssällskapet var på plats och så även Maglarpsbullen som visst ska flytta till större lokaler sedan de fick Dubai (!) som kund. Världens minsta gräddbullsfabrik måste alltså bli större. För övrigt kan jag berätta att jag har ätit av världens största gräddbulle. Någon gång i början av 90-talet gjorde världens minsta gräddbullsfabrik världens största gräddbulle och kom med i Guinnes rekordbok. Tyvärr fick man nästan bara grädde när man skulle äta av den så jag minns att Mor och Håkan fick det mesta.

Efter att vi varit på Trelleborgen åkte körde jag hem mina föräldrar och väl där blev det mest myslördag. Jag klappade Amadeus och mös med honom, tur jag tagit mina mediciner. Jag hjälpte till att laga lunch. Min mor hade som vanligt hittat ett nytt spännande recept som vi testade. Ananaspenslade kotletter med potatis, grillade ananasskivor och café de Paris-sås, supergott! Efter lunchen sade min mor till mig att jag nog skulle vila mig en stund då mina ögon var alldeles röda så trött jag var. Sagt och gjort, jag lade mig på soffan och sov som en stock en timme. När jag vaknade höll min mor på att laga äpplekaka som jag hjälpte till med. Så klart visade det sig att de inte hade vaniljsås så mor och jag begav oss till Maxi för att inhandla detta, plus lite annat för vi bestämde oss för att ha varma mackor som kvällsmat. På Maxi hittade jag en städbalja och den kommer att komma väl till pass här hemma. Jag har velat bada fotbad hur länge som helst men tyckt att det varit onödigt att köpa ett fotbad och hemma hos mina föräldrar badade jag alltid fotbad med fotsalt i en städbalja. Fötterna passar precis bra in i en sådan och dessutom kan man använda den när man städar. Två användningsområden på en sak. Fantastiskt =) Så snart kommer jag garanterat att fylla baljan med hett vatten och lägga i en fotsaltboll, sätta ner mina fötter och verkligen skämma bort dem. Är man konståkare så är man, inga vackra fötter här inte om de inte tas om hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar