tisdag 22 september 2009

Tvättid idag

Tvättid idag som ni förstår av rubriken. Inte det mest upphetsande i världen men det måste ju göras. Vad jag däremot inte förstår är alla de människor som inte tömmer och torkar ur tvättmedelsfacken när de är klara i tvättstugan. Idag ägnade jag ca 20 minuter åt att torka ur tvättmedelsfacken innan jag kunde sätta igång med att tvätta våra kläder. Förstår inte folk att om man inte tömmer facken så kommer nästa person att få ditt tvättmedel i sin tvätt? Samma sak med sköljmedel. Det finns människor som inte tål alla sorters tvätt- eller sköljmedel och dessutom vet man ju inte vad det är för sorts tvättmedel i facken. Är det tvättmedel för vittvätt innebär det ju att mina mörka kläder får en dos av blekmedel på sig ... Inte så skoj direkt.

Ursäkta om det är ett tråkigt inlägg men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. De senaste veckorna har jag varit tvungen att städa ur tvättmedelsfacken innan jag har kunnat sätta igång med min egen tvätt. Så frustrerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar