måndag 7 september 2009

Söndag

Godmorgon! Igår var det dags för ispraktik för de nya tränarna. Jag gick upp runt 8 och gjorde frukost till Jonas och mig. Kokte minsann ägg och lade fram Sydsvenskans C-del till Jonas, även om C-delen är lite av min favoritdel. Tur det var söndag = fler delar, så jag valde Söndagsdelen.


Bora-bora-te för mig, nyponsoppa för Jonas.
Vi bakar alltid vårt eget bröd, ligger i brödpåsen =)


Efter att jag varit i ishallen och haft utbildning körde Jonas och jag ut till Torup där vi gick 7-kilomtersrundan. Vi kom inte dit förrän vid 16-tiden så vi trodde inte det skulle vara så mycket folk, ack vad vi bedrog oss. Det var folk framför oss, bakom oss eller så kom joggingdfantasterna flåsandes. Det blev inte en lugn skogspromenad som vi hade tänkt oss med andra ord. Jag måste säga att jag blir lite småirriterad när det är så mycket folk i skogen. Det är ju trevligt att folk utnyttjar de rekreationsplatser som finns men måste de prata så högt?! Två tjejer gick förbi oss mot slutet av rundan, högt diskuterandes något problem. Vi hörde dem säkert fem minuter innan de kom ikapp oss och lite grand efter att de passerat också. Är det bara jag som tycker att man ska tala dämpat i skogen? Skogen är inte någon fotbollsmatch där man måste höja rösten extremt för att göra sig hörd *suck*

När vi väl var hemma igen lagade Jonas middag åt oss. Baconinlindad fläskfilé, ris och paprika- och rödlöksröra. Riktigt gott! Till det drack vi det vin ni ser på bilden, 56 kr på Systemet =)


Vinet heter Claude Val, gott och prisvärt. 56 kr på Systemet som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar