fredag 18 september 2009

Kate Moss v/s Beyonce Knowles

Ständigt kritiseras modeller, skådespelorskor och andra kvinnliga kändisar för sitt utséende. Antingen är de för tjocka, för smala, saknar kurvor, anorektiska och så vidare. Vad jag däremot inte förstår är hur man i ena sekunden kan kritisera Kate Moss för att hon är för smal och anorektisk när man i nästa andetag hyllar Beyonce Knowles för hennes kurvor och att hon ser ut som en kvinna ”ska” göra. Jag kan väl också hålla med om att Moss är på tok för smal men Knowles är inte bättre. Hennes höftben sticker ut precis lika mycket som Moss gör. Så bara för att Knowles har kurvor och inte Moss så är det okej att hylla den ena kvinnan men den andra kritiserar man? Alla är vi ju olika byggda. Moss har inga höfter eller kurvor att prata om, därför är det okej att kritisera hennes utséende? Jag menar inte att Moss inte är sjuk, de flesta har ju sett henne hålla på med droger och annat men vad jag vänder mig emot är att man hyllar den ena men kritiserar den andra när höftbenen sticker ut precis lika mycket hos båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar