måndag 28 september 2009

Söndagen 27 september




Gårdagen blev en slapp dag. Jonas hade ju varit på återföreningsfest nere i Trelleborg på lördagen och vi var inte hemma förrän vid två-tiden på natten. Vi var med andra ord inte uppe med tuppen denna dag, men relativt tidigt i alla fall, 09.30 för en som var lite bakfull är inte rakt igenom dåligt =)






Efter frukost åkte vi in till stan och jag köpte ett pennställ för mina sminkpennor och en ask att lägga alla ögonskuggeaskar i på Åhléns. Jonas köpte en tröja han spanat på ett tag från L & I. Lunch intogs på Burger King på Stortorget, jag vet att det inte är helt bra men jag får väl jobba bort den under veckan.

Väl hemma rensade jag ur och städade mitt badrumsskåp och helt plötsligt känns det jättelyxigt =) Hur kan ordning kännas lyxigt?? Under tiden jag städade läste Jonas en religions- och historiebok som heter "Helvetet". Den har så hemsk bokrygg, det står "helvetet" med versaler i gul text på röd bakgrund, att jag tvingat honom att ha bokryggen inåt när boken står i bokhyllan.




Jonas läser i Helvetetboken. Det skulle egentligen vara en bild på honom där han var helt inne i den, men tyvärr upptäckte han att jag tog fram kameran =)

2 kommentarer:

  1. Sv: Ett program på skolan hade "konstverks-vecka", så då valde en grupp att göra om en av skolans toaletter.. :) och resultatet blev ju lite lyxigare, lite bättre... haha!
    /Elina

    SvaraRadera
  2. Var försiktig så inga glasflaskor ramlar ned och slår sönder handfat eller toastol beroende vad skåpet sitter över. Mormor slog sönder ett handfat då hon tappade en flaska, den gick rakt genom handfatet.

    SvaraRadera