måndag 19 april 2010

Helgen som gick

I helgen hade jag fullt upp i stort sett varje sekund. På lördagsmorgonen var min mor och jag och tittade på kök på Marbodalkök. Sedan åkte jag till Kockums fritid en timme, därefter vidare ner till Trelleborg och tittade på Riksmästerskapen i Aerobic gymnastics. Efter riksmästerskapen åkte jag till Malmö igen och började på en av mina åkares nya program inför nästa säsong. När jag väl var hemma tittade jag på Jakten på Julia och pratade med Jonas via Skype.

På söndagsförmiddagen var jag tränare i skridskoskolan för att efter det ta mig direkt ner till Trelleborg igen för att gå på Trelleborgs Musikkårs årliga vårkonsert på Södan. Malena Ernman skulle varit med men åkte på en dunderförkylning på lördagen så de fick snabbt hitta tre ersättare. De tre ersättarna var Lill Bessman, Miriam Aida och Joakim Bäckström. De gjorde en bejublad konsert tillsammans med Musikkåren så jag är inte alltför ledsen över att inte fått se Malena Ernman live. Musikkåren arbetar nu febrilt med att få henne att komma till Trelleborg senare i vår/sommar.

Idag är jag dunderförkyld, tjock i halsen och näsan rinner och har till råga på allt haft feber också! Så trist. Hoppas jag blir frisk snart. Gör mitt bästa genom att ha sovit hela dagen, tagit Kan Jang, nässpray och Ipren.

För er som inte visste det har jag själv tränat och tävlat i det under ett par år. Två år på rad vann jag riksmästerskapen och året därpå var jag med i SM som då gick i Helsingborg där jag kom på en fjärdeplats. Jag var 2 tiondelar från finalplats (de tre bästa möttes i finalen) och jag kan fortfarande bli förbannad över det faktum att jag inte gick till final!

1 kommentar:

  1. det tyckte jag nog var det bästa tipset hittills! det blir den med spets, mamma tyckte den också. jag tror även att jag kan få mer användning av den senare i sommar också :)

    Snacka om fullspäckad helg, men bara en massa roligt dock!

    SvaraRadera