måndag 5 april 2010

Jean Pierre Bard

Har ni sett att Jean Pierre Bard har en sminkskola på DN? Där delar han med sig av sina tips om smink, hår och annat skoj. Jag såg nyss på hans webbtv hur man gör för att lyckas med att locka håret med plattången. Väldigt bra tips men mitt problem är inte att jag vrider armen ur led när jag försöker göra lockarna utan det faktum att jag har långt hår och att det tar ca en timme för mig att locka hela håret. Snarare kramp i armarna än att de vrids ur led med andra ord. Däremot var det inte det jag skulle berätta om utan att jag fullkomligt älskar introt. Det spelas en låt i början som troligtvis heter Obsession. Det låter som en låt av Army of lovers och vem gillade inte den gruppen?

Jean Pierre har även ett annat tips där han visar hur man stryker skjortan med plattången. Ovärderligt!

Army of Lovers.
Bild lånad
här.

1 kommentar:

  1. Jag älskar Malin Cronas sminkblogg på DN - hon har en så himla cool inställning till skönhet - liksom glamourdrottning och feminist i samma paket... men följer också Magdalena Ribbings Vett&etikett-blogg på samma plats. Underbart torra svar på tal och nyttiga upplysningar!

    SvaraRadera