torsdag 15 april 2010

Nya skor, skridskor, inlines ...

Igår fick jag veta av vår tränare att en av åkarna i klubben ska ner till Hurghada idag. Samma ställe där Jonas är reseledare just nu =) Eftersom jag inte har kunnat skicka något till Jonas så passade jag på att fixa lite grejer till honom att skicka ner. Efter lite diskuterande med mor så kom jag fram till vad jag skulle skicka ner till Jonas och det blev en flaska solskyddskräm, en efter solkräm, hans nya nummer av Allt om historia (visserligen tre veckor gammalt nu men det är ju senaste numret i alla fall), ett litet brev och en minipresent. När jag skulle inhandla minipresenten tänkte jag att jag lika gärna kunde gå in mina nya vårskor som jag köpte i höstas. Sagt och gjort, på med de nya skorna, gå 500 meter till affären, strosa runt i affären och sedan gå de 500 meterna hem igen. Tror ni att jag hade ett skavsår deluxe på hälen när jag kom innanför dörren? Japp, det hade jag. Jag besparar er en bild på det men det är relativt stort. Inte så bra med tanke på att jag skulle stå på isen med mina nya skridskor igår kväll. Men plåster på och jag klarade mig bra i alla fall. Jonas vet inte vad jag utstått för att han skulle få en present så jag hoppas att han är tacksam ;)

Idag har jag planer på att åka inlines (eller åka "rullor" som mina kompisar och jag sade när vi var små) till träningen med mina åkare. Får ser hur det går och hoppas verkligen att skavsåret inte blir större av detta. Vill man vara fin till sommaren får man lida pin innan, eller hur det nu är. För övrigt så finns det en blogg på nätet dit folk har skickat in sig själva i helfigur för att man ska få en uppfattning om hur svenska folket ser ut. Jag har ingen aning om vad projektet ska utmynna i men rätt intressant med tanke på all debatt om hur man ska se ut, vad man ska äta etc. DN:s utspel den 1 april om sockerskatt på godis och läsk kan jag ju tycka är lite överdrivet och trots datumet så var det inget aprilskämt.

Bild lånad här.

Jag vet att jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen denna vecka. Har inte direkt känt att jag haft något att skriva och det är så det är ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar