fredag 23 april 2010

Paljettrosor?

Hej hopp =) Har varit lite småförkyld under veckan så har inte gjort så många inlägg, vilket ni ju märkt.

När man är lite småsjuk så känner man ju inte riktigt för att ta tag i saker som man borde göra. Så om kvällarna har jag kollat på tv, läst bloggar, träningsböcker, pratat på Skype etc, istället för att packa ihop vår lägenhet som verkligen är något som måste göras! I alla fall, man hittar de mest knepiga grejer på nätet. Nedan ser ni ett par paljettrosor som en känd bloggerska vill köpa.

Bild lånad här.

Jag vet inte jag, paljettrosor ... Jonas, är det hett? Det är kanske fint men det första jag börjar fundera på är när man ska använda dem och om man använder dem, hur ska de tvättas. Den luttrade konståkerskan i mig vet att när man tvättar kläder med paljetter så försvinner ofta färgen på paljetterna.

En av mina konståkningsvänners mamma var så trött på att försöka para ihop alla dotterns svarta vantar efter tvätten. Men så kom hon på den eminenta idéen att man kunde sy en paljett på vardera vantpar i olika färger, för att lättare kunna särskilja och para ihop dem. Gissa om färgen på paljetterna försvann ... Men som tur var använde hon samma färg på sytråden som på paljetten så det funkade i alla fall. Ganska smart, eller hur Karin?

1 kommentar:

  1. Jepp, låter smart. Min far är ett av 8 syskon och på den tiden fanns det såklart inte så mycket färger att välja på på strumpor och annat. Varje barn fick då en färg och så fäste min farmor en garnsnodd av den färgen i plagget. Barnen kom att identifiera sig väldigt med sina färger - särskilt en av mina sent födda fastrar som fick hålla tillgodo med brunt... Just nu har jag problem att skilja tjejeras trosor åt - helst som vi gärna klipper bort lapparna som kittlas eller kliar...

    SvaraRadera